Forum Ragnarök Strona Główna Ragnarök
Mazurska Flota Wikingów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aktualny Regulamin Floty Jarmeryka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ragnarök Strona Główna -> Regulamin Floty Jarmeryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malutki
Częsty gość forum
Częsty gość forum



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:32, 10 Kwi 2012    Temat postu: Aktualny Regulamin Floty Jarmeryka

REGULAMIN WEWNĘTRZNY FLOTY JARMERYKA



Dla zachowania tradycji , której zalążki powstały ponad czterdzieści lat temu nad jeziorem Narie koło Morąga i rozwoju tej idei związanej z żeglarską kulturą Wikingów, poniższy regulamin przedstawiam jako zasady do stosowania wszystkim, którzy są przyjmowani do grona załóg Floty Jarmeryka .


§ 1

Ustala się następujące cele do realizacji przez załogi Floty :

1). inicjowanie budowy łodzi w oparciu o wzory historyczne ;
2) kształtowanie wiedzy historycznej z zakresu kultury żeglarskiej Wikingów oraz ich epoki ;
3) Nabywanie wiedzy i praktyki z zakresu żeglarstwa;
4) utrzymanie w sprawności technicznej łodzi i ich wyposażenia służącego wyprawom oraz utrzymanie sprawności technicznej naszej siedziby w Wolinie ;
5) organizowanie corocznych wypraw łodziami wraz z udziałem Floty lub jej części
w imprezach promocyjnych, reklamowych, kontraktowanych i tym podobnych ;
6) odbywanie okresowo zwoływanych Althingów w miarę organizacyjnych potrzeb ;
7) prowadzenie kroniki dziejów i archiwizacji materiałów publikowanych , fotograficznych , filmowych i tym podobnych ;
8) pozyskiwanie nowych członków załóg oraz ich szkolenie w zakresie żeglarstwa na łodziach Floty ;
9) pozyskiwanie środków na realizacje powyższych celów;


§ 2

Flotę Jarmeryka stanowią :
1) Dowódca Floty – Jarmeryk ;
2) Starszyzna ;
3) załogi lodzi ;


§ 3

Pełna i jednoosobowa odpowiedzialność za wykonywanie celów określonych w regulaminie ponosi Dowódca Floty – Jarmeryk . Do niego należą niepodzielnie wszystkie decyzje istotne w osiąganiu celów z § 1 . Dowódca Floty może przekazywać swoje uprawnienia innym członkom Floty .







§ 4

Starszyznę tworzą doświadczeni, wyróżniający się odpowiedzialną postawą członkowie załogi . Powoływani są przez Dowódcę Floty i wchodzą w skład Rady Starszyzny stanowiącej organ doradczy Dowódcy Floty. Członkiem Starszyzny może zostać osoba, która co najmniej 10 lat brała udział w przedsięwzięciach Floty.


§ 5

Załogę łodzi stanowią
1) Sternik ;
2)Bosman łodzi ;
3) Wiosła (w przypadku wypraw śródlądowych)
4) Wachty (w przypadku wypraw morskich)
5) Honorowi Uczestnicy Wyprawy;

ad 3) Wiosło to grupa kilku wioślarzy ze swym dowódcą .
ad 4) Wachty to grupa kilku żeglarzy ze swym dowódcą – Oficerem Wachtowym
ad 5) Honorowy Uczestnik Wyprawy to osoba z załogi zwolniona z pracy na łodzi (wiosłowanie, praca na takielunku itp.) w Sytuacji Zwyczajnej. Osobę taką honoruje Dowódca Floty. Honorowy Uczestnik Wyprawy nie przynależy do Wacht.


§ 6

Wikingiem – członkiem Floty Jarmeryka może zostać osoba pełnoletnia przyjmująca bez zastrzeżeń postanowienia niniejszego regulaminu . Osoby młodsze mogą zostać takim członkiem pod warunkiem, iż są pod opieka starszego uczestniczącego w wyprawie Wikinga , o czym decyduje Dowódcą Floty .


§ 7

Funkcyjni na łodzi to :
1) Sternik ;
2) Oficer wachtowy;
3) Dowódca Wiosła ;
4) Bosman ;
5) Szlakowy ;
6) Wzorowy ;
7) Cieśla okrętowy;







§ 8

Sternik jest mianowany przez Dowódcę Floty i jemu bezpośrednio podlega . Sprawuje funkcje dowódcze nad Bosmanem swej łodzi , Dowódcami Wioseł i wioślarzami, Oficerami Wachtowymi i Wachtami;


§ 9

Bosman sprawuje piecze nad sprawnością techniczną lodzi oraz nad wszystkimi sprawami dotyczącymi wyposażenia (sprzęt, olinowanie , żagiel , narzędzia) . Podlega bezpośrednio Sternikowi . Wydaje rozkazy dotyczące swoich kompetencji w imieniu Sternika .


§ 10

Dowódca Wiosła :
1) jest osobą mianowaną przez Sternika w porozumieniu z Dowódcą Floty ;
2) zachowuje swoje uprawnienia w stosunku do członków Wiosła na wodzie i lądzie w czasie trwania całej wyprawy ;
3) dowodzi grupą wioślarzy, z których każdy przypisany jest do odpowiedniej dulki ;
4) zajmuje miejsce na łodzi tak , by mógł nadzorować pracę swego Wiosła ;
5) sprawuje szczególny nadzór nad początkującymi wioślarzami doskonaląc ich umiejętności;


§ 11

Oficer Wachtowy:
1) jest osobą mianowaną przez Sternika za porozumieniem Dowódcą Floty ;
2) zachowuje swoje uprawnienia w stosunku do Wachty na wodzie i lądzie w czasie trwania całej wyprawy ;
3) dowodzi grupą żeglarzy stanowiącą Wachtę;
4) sprawuje szczególny nadzór nad początkującymi żeglarzami doskonaląc ich umiejętności ;


§ 12

Wyróżnia się typy Wacht:
1) nawigacyjna
2) wiktowa









§ 13

Do obowiązków Wachty nawigacyjnej należy:
1) trymowanie żagla, obsługa takielunku i sprzętu;
2) prowadzenie nieprzerwanej obserwacji akwenu;
3) prowadzenie nieprzerwanej obserwacji innych jednostek znajdujących się na akwenie;
4) prowadzenie nieprzerwanej obserwacji warunków atmosferycznych;
5) dozór stanu technicznego łodzi i sprzętu;


§ 14

Do obowiązków Oficera Wachtowego Wachty nawigacyjnej należy:
1) dowodzenie Wachtą i dbałość o efektywną pracę Wachty;
2) asystowanie sternikowi w nawigacji: wypełnianie dziennika pokładowego, branie namiarów, określanie i nanoszenie na mapy pozycji i kursów; zliczanie pozycji;
3) w Sytuacjach Alarmowych i Nadzwyczajnych na rozkaz sternika przejmowanie steru lub steru i komendy, prowadzenie nasłuchu radiowego i prowadzenie łączności radiowej i satelitarnej;


§ 15

1) Do obowiązków Wachty wiktowej należy przygotowywanie posiłków i sprzątanie po nich, nadzór nad stanem żywności, utrzymywanie czystości na łodzi, dokonywanie zakupów z Ekonomem lub na jego polecenie;
2) Oficer Wachty wiktowej dowodzi Wachtą wiktową;


§ 16

Wachty pracują w systemie zmianowym. O ilości Wacht i systemie zmian decyduje Sternik w porozumieniu z Dowódcą Floty;


§ 17

Bosman , Oficer Wachtowy, Dowódca Wiosła , Ekonom wyprawy , Cieśla okrętowy, członek Starszyzny na wodzie pełnią funkcje wioślarzy, wchodzą w skład Wacht;
Sternicy zmieniają się odrębnym trybem ustalonym między sobą. Sternicy nie przynależą do Wacht.









§ 18

„Szlakowym” jest pierwszy wioślarz zajmujący dulkę z prawej burty , „Wzorowym” – pierwszy z lewej burty . Funkcje te występują gdy łódź jest na wodzie i wyznacza je Sternik . Szlakowy i Wzorowy wchodzą w skład pierwszego Wiosła . Ustalają oni między sobą system i czas trwania zmian wioślarskich. Zmiany wioślarskie mogą być prowadzone tylko w Sytuacji Zwyczajnej.


§ 19

Sprawy ekonomiczne podczas wyprawy prowadzi Ekonom wyprawy . Jest to funkcja autonomiczna , niezależna od hierarchii poszczególnych załóg lodzi . Ekonom mianowany jest przez Dowódcę Floty na czas określony . Trzyma on kasę, dysponuje (w porozumieniu z Dowódcą Floty) , wspólnymi pieniędzmi przeznaczonymi na cele bytowe , dokonuje zakupów , nadzoruje kuchnie i rozlicza się z Dowódcą Floty .
Do pomocy przy zaopatrzeniu i obsłudze kuchni ma prawo dysponować członkami załogi - w porozumieniu z Dowódca Floty.


§ 20

Cieśla okrętowy to kompetentna osoba mianowana przez Dowódcę Floty. Do jej obowiązków należy konserwacja i remonty prowadzone na łodzi. Cieśla okrętowy dobiera sobie do poszczególnych prac pomocników w porozumieniu z Dowódcą Floty.


§ 21

Wyróżnia się trzy sytuacje rejsu:

1) Sytuacja Zwyczajna – regularne pokonywanie dystansu w sprzyjających warunkach pogodowych. Obowiązuje zmianowy system Wacht.

2) Sytuacja Nadzwyczajna – Sytuacje Nadzwyczajne to:
a) cumowanie i puszczanie się brzegu
b) wchodzenie i wychodzenie z portu
c) przeprowadzane szkolenia
d) pokonywanie dystansu w trudnych warunkach pogodowych
e) zły stan zdrowia załogi np. choroba morska
f) zły stan zdrowia lub wycieńczenie Sterników
g) inne wprowadzone na bieżąco przez Sterników
W Sytuacji Nadzwyczajnej pracują wszystkie Wachty i Honorowi Uczestnicy Wyprawy.
Sytuację Nadzwyczajną wprowadza Sternik.





3) Sytuacja Alarmowa – Sytuacje Alarmowe to:
a) alarm człowiek za burtą – ogłaszany przez załoganta, który pierwszy zauważył człowieka za burtą
b) alarm wodny – ogłaszany przez Sternika, gdy łodzi grozi zatonięcie
c) alarm łodziowy – ogłaszany przez Sternika, gdy należy opuścić łódź
d) alarm pożarowy – ogłaszany przez załoganta, który pierwszy zobaczył na łodzi płomień lub wybuch
W Sytuacji Alarmowej pracują wszystkie Wachty i Honorowi Uczestnicy Wyprawy.


§ 22

Członek Floty Jarmeryka może być uczestnikiem wyprawy jeżeli:
1) Przyjmuje realizacje celów wyznaczonych przez Dowódcę Floty .
2) Wniesie osobisty wkład pracy w przygotowanie wyprawy bądź ekwiwalent pieniężny , którego wysokość każdorazowo określi Dowódcą Floty .
3) Własnym staraniem przygotuje sobie odzież i osobiste wyposażenie zgodne z wzorami historycznymi .
4) Wniesie opłatę stanowiąca udział we wspólnym kotle oraz pokryciu kosztów ogólnych wyprawy w tym ubezpieczenia załogi , leków , transportu , opłat drogowych i tym podobnych. Jej wysokość w kwocie przeliczonej na każdy dzień wyprawy ustala Dowódca Floty w porozumieniu z Radą Starszyzny .
Opłatę tę należy wnieść:
a) w przypadku wypraw morskich w całości przed wyprawą
b) w przypadku wypraw śródlądowych przynajmniej w wysokości pięćdziesięciu procent przed rozpoczęciem wyprawy
W obu przypadkach opłata nie podlega zwrotowi gdy uczestnik dobrowolnie rezygnuje z udziału w wyprawie.
W przypadkach losowych, niezależnych od wnoszącego opłatę może nastąpić jej zwrot (w całości lub częściowo) . O zwrocie opłaty decyduje Dowódca Floty po zasięgnięciu opinii Rady Starszyzny.


§ 23

Uczestnictwo w wyprawie może być nieodpłatne tylko w przypadku decyzji Dowódcy Floty .


§ 24

Za uczestnictwo w wyprawie członek załogi nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia .


§ 25

Środki pozyskane z działalności komercyjnej (przewóz turystów , udział w imprezach kontraktowanych) mogą być częściowo dzielone według zasad ustalonych przez Dowódcę Floty po konsultacji z Rada Starszyzny .


§ 26

Załoga realizuje cele wyprawy od momentu załadunku łodzi na środek transportu do jej rozładunku po wyprawie w miejscu stacjonowania . Powyższe ramy czasowe określają czas trwania wyprawy, w którym zawiera się czas rejsu, pobytu w porcie, odbywania szkoleń na lądzie i wodzie.
Podczas wyprawy może następować wymiana członków załóg , przy czym ostatnia zmiana doprowadza lodzie i sprzęt do miejsca stacjonowania .
Samowolne odstąpienie członka wyprawy od obowiązków w ostatniej fazie wyprawy stanowi samowykluczenie członka załogi z przynależności do Floty .


§ 27

Dowódca Floty może w przypadku niesubordynacji członka załogi w trakcie wyprawy wykluczyć go z dalszego udziału w wyprawie. W przypadku, gdy wykluczenie następuje na wodzie, osoba wykluczona opuszcza łódź i Flotę w najbliższym zaplanowanym porcie niezależnie od kraju, w którym znajduje się port. Flota nie finansuje powrotu osoby wykluczonej do rodzimego kraju.

§ 28

Na czas wyprawy zawieszone zostaje funkcjonowanie hierarchii istniejących w drużynach i bractwach, do których należą członkowie załogi. Obowiązuje tylko jedna hierarchia flotowa określona w regulaminie.


§ 29

Dla zachowania i kontynuacji tradycji Wikingów Floty Jarmeryka ustala się następujące zasady :
1) Obowiązek zachowania prawdy o historii i tradycji naszej Floty .
2) Poszanowanie symboli Floty (proporzec, naszywki)
3) Dbałość o dobre imię Floty i załóg łodzi .
4) Obowiązek stosowania Etykiety Żeglarskiej Floty Jarmeryka.
5) Zachowanie bezwzględnej trzeźwości (dotyczy spożywania alkoholu i używania narkotyków) na łodziach z sankcją wykluczenia z Floty .
6) Obowiązek utrzymania nadrzędności realizacji celów wyprawy nad innymi osobistymi zamierzeniami .
7)Funkcyjni maja obowiązek szkolenia i przygotowania swoich następców podczas wyprawy.
8) Obowiązek stałego zachowywania porządku na lodzi (szczególnie w obrębie własnej dulki) i w miejscu stacjonowania .
9) Obowiązek uczestnictwa w szkoleniach na temat wiedzy historycznej o naszych łodziach , kulturze Wikingów , szkutnictwie wczesnośredniowiecznym, rzemiosł szkutniczo-żeglarskich i tym podobnych wpisanych w cele danej wyprawy oraz udział w ćwiczeniach praktycznych .

Według powyższych zasad Dowódca Floty wraz z Rada Starszyzny oceniać będzie postawę członka wyprawy i jego przydatność do udziału w kolejnej wyprawie .

§ 30

Jedynym dysponentem mienia floty (łodzie , wyposażenie i sprzęt , środki transportu) jest Dowódca Floty – Jarmeryk .


§ 31

Członek Floty Jarmeryka zobowiązany jest przynajmniej jeden raz poza sezonem żeglarskim wznowić kontakt z Dowódcą Floty uaktualniając swoje dane adresowe zaś na jego wezwanie stawiać się na Althing .


§32

Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, tj. 29 października 2011


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ragnarök Strona Główna -> Regulamin Floty Jarmeryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin